אימוג'יז OUT- טקסט נקי – IN
מה יש לפייסבוק נגד אימוג'יז?
מה יש לפייסבוק נגד אימוג'יז? מה זה אומר בנוגע לטקסטים שלנו? ומה הקשר לזכויות יוצרים?
(כמעט) כולנו אוהבים אותם:
כולנו אוהבים אימוג'יז (טוב, לא כולנו, אילן, מנהל הקריאייטיב שלנו לא מחבב אותם במיוחד) אבל לפחות רובנו משתמשים בהם על בסיס קבוע בפוסטים שלנו או של הלקוחות שלנו.
ללא ספק, הפרצופים החמודים והסמייליז התפתחו והפכו לדבר ענק שהוא חלק בלתי נפרד מההבעה שלנו בכתב כיום.
היתרונות בשימוש בהם בטקסטים שלנו בסושיאל לא מעטים, בין היתר הם מושכים תשומת לב, מקלילים את האווירה ללא שמיניות באוויר מצד הקופי, הם עוקפים בחינניות מחסומים תרבותיים שנוגעים להבנה של פוסטים מסוימים והופכים מסרים לאוניברסליים והם יכולים להיות עוד צד מבודח בכל פרסום במדיה החברתית.
מה פייסבוק רוצים מהם?
לאחרונה פייסבוק עדכנה את תנאי השימוש שלה ומשתמשים רבים קיבלו הודעות על הסרת מודעות ואפילו סגירה של המשתמשים באופן זמני.
הסיבה?
שימוש באימוג'ים בתוכן מקודם.
אז מה בעצם פייסבוק רוצים מהאימוג'יז?
הסיבה הראשונה שבגינה פייסבוק אוסרת את השימוש באימוג'יז בתוכן מקודם היא זכויות יוצרים.
האימוג'יז, למרות התפוצה הרחבה שלהם ולמרות שנדמה שהם תמיד היו איתנו, הם בעצם רכוש מוגן בזכויות יוצרים של פייסבוק, ווטסאפ, אפל וכו'.
כשאנחנו משתמשים בשימוש עסקי שמטרתו רווח במשהו שמוגן בזכויות יוצרים פייסבוק בעצם מוכרחה לשלם לבעלי זכויות היוצרים אחרת היא תסבך את עצמה מבחינה משפטית ולכן עדיף לפייסבוק פשוט שלא נשתמש בהם.
הסיבה השניה היא שפייסבוק חוששים שבשימוש באימוג'יז אפשר לייצר מניפולציה שתשכנע אנשים לקנות בצורה לא נקיה, לדוגמא, ע"י שימוש באימוג'יז אפשר לחלוטין לשנות את הלך הרוח של מודעה ולכן פייסבוק מעדיפים שהמודעות והפוסטים יהיו כמה שפחות מוטים ברמת התוכן ובשורה התחתונה, שנשלם להם יותר כדי שהמודעות והפוסטים שלנו יגיעו ליותר אנשים.
והחדשות הטובות
למרות שאולי זה נראה ככה – לא הכל חדשות רעות.
בפוסטים לא מקודמים עדיין אפשר להמשיך להשתמש באימוג'יז ולהנות מההשפעה שלהם ומההעצמה של הקופי ע"י השימוש בהם.
רוצים לשמוע עוד על מה מותר, מה אסור והכי חשוב – מה כדאי ולא כדאי לעשות ברשתות החברתיות? קבעו איתנו שיחת היכרות.