בניית אתר – איך לעשות את זה נכון.
בין אם אתם מתכננים לבנות אותו לבד או  בסיוע של אנשי מקצוע.

הסכנה הגדולה ביותר בהליך בניית האתר שלכם, היא לצאת לדרך מבלי לדעת מה אתם באמת רוצים, צריכים ומבקשים לקבל מבונה האתרים שלכם.  
מטרת המאמר הזה לסייע לכם להתחיל את התהליך הזה בצורה נכונה.
באופן שבו תוכלו לבחון את ההצעה שאתם מקבלים ולהבין אם היא מתאימה לצרכים שלכם.

 

זהו בעצם מדריך לכתיבת בריף לבניית האתר (קודם כל בשבילכם וכמובן בשביל הספקים שלכם).   אך בואו נתחיל מהיסודות.

 

מהם אבני הדרך המרכזיות בתהליך של בניית אתר ?  

1. אפיון מסכי האתר וחווית הגולש  (תהליך UX)

2. עיצוב (צבעוניות, שפה, סוג התמונות בהן נעשה שימוש)

3. בנייה ופיתוח האתר

4. ביצועי אתר ותשתית לקידום האורגני שלו

רוב רובן של החברות הבינוניות / קטנות / עסקים קטנים בוחרים בסופו של דבר בספק אחד לבניית אתר, והוא מטעמו מפעיל את היתר או עושה הכל לבד.
היתרון שלכם, מול כל ספק שתבחרו יהיה שתכירו מה נכון לבקש ותדרשו לקבל זאת!

אבני הדרך לבניית אתר – מתחילים כאן
אבני הדרך לבניית אתר – מתחילים כאן

 

מהו שלב האפיון ולמה בכלל הוא כזה חשוב ?

למה אתם חייבים להקדיש לו מחשבה עוד לפני שאתם יוצאים לדרך לקבלת הצעת מחיר לאתר ?

1. כי רק אתם מכירים את העסק שלכם הכי טוב !

2. כי רק אתם פגשתם את הלקוחות שלכם, ותוכלו לתרגם את ההכרות איתם לאתר שבאמת ישרת אתכם!

 

איך חושבים אפיון ?

1. לחשוב כמו הלקוח

2. מה יעניין אותו כאשר יגיע לאתר שלכם, לדף הבית ולכל אחד ואחד מהעמודים באתר

3. מה היררכיה של המסרים שהוא צריך לפגוש

 

מה יעשה איש המקצוע ? מאפיין ה- UX

תפקידו לתרגם את ההבנה שלכם את הלקוח שלכם לשפת האינטרנט.  הוא יגדיר:
איך להנגיש ללקוח את המסרים מבחינה אינטרנטית בצורה שתגרום לו להישאר באתר ולהמשיך להעמיק בתכניו

 

אז מה נדרש מכם בשלב הזה ?

1. אם כבר יש לכם עסק קיים – ואתם מתרגמים אותו גם לאתר, המשימה שלכם קלה

2. תענו לשאלה הבסיסית – מה לקוח פוטנציאלי שלכם צריך לדעת עליכם, ובאיזה סדר על מנת שתגרמו לו להתעניין בכם בצורה מעמיקה יותר

הטיפ המנצח, או איך אני נוהגת לחשוב על שלב האפיון ולתרגם אותו לתכלס:

3. צרו טבלה, בטבלה הזו כל שורה היא קומה

4. תארו את המסרים שהלקוח שלכם צריך לפגוש בכל קומה

5. איך תקבעו את המסרים בכל קומה ?

6. נסו להפוך שיחת הכרות / מכירה / שיווק שלכם עם לקוח פוטנציאלי למפרט בנוי בקומות.

קומה 1 – היא מאוד חשובה, בקומה זו הגולש יחליט אם הוא בכלל ממשיך הלאה. אז מה הדבר החשוב ביותר שאתם רוצים לומר לו בשלב זה

בקומה הבאה יצטרך להופיע מידע חדש, שתומך את המידע שנאמר בקומה הראשונה אך שוב החשוב ביותר על מנת להמשיך הלאה.

זכרו – בין הקומות חייב להיות קשר לוגי

הגדירו את המבנה של המסרים באתר בחשיבה מבוססת על
הגדירו את המבנה של המסרים באתר בחשיבה מבוססת על "קומות"

 זה לא הכל! הכנו לכם גם דוגמא פשוטה, שממחישה את "שיטת הקומות"

ותאפשר לכם לבנות את האפיון המילולי של האתר שלכם.

[crum_button label="להורדת דוגמא " icon="seosight-download" icon_position="left" align="align-right" color="secondary" size="large" _id="13903" show_icon="yes" shadow="yes" custom_css="{`kc-css`:{`any`:{`icon`:{`font-size|.btn i`:`20px`,`padding|.btn i`:`inherit 5px inherit 5px`}}}}" animate="bounce||" link="https://www.digitale.co.il/wp-content/uploads/2019/08/שיטת-הקומות-לבניית-אפיון-מילולי-לאתר-.pdf||"]
[fw_form _id="765878" form_id="2224" color_form="white" color_btn="secondary" custom_css="{`kc-css`:{}}"]