בניית אתר ומיתוג – מה הקשר בניהם
יש לכם לוגו ו/או מיתוג ? ולמה זו שאלה חשובה כשאתם ניגשים לבנות אתר.
למה בכלל אני שואלת כזו שאלה לא קשורה
מה למיתוג ולבניית אתר ?
ובכן…
כשאתם מגיעים לבנות אתר זה קורה בד"כ באחד משני מקרים:
- הקמתם עסק חדש (ברכות)
- האתר שלכם כבר כל כך לא משקף את העסק הקיים שלכם, שאתם חייבים לשנות
כמובן שיש גם מקרים נוספים על הסקאלה, אך אלו שני המרכזיים.
אז מה זה בכלל מיתוג
מיתוג זה כל מה שקשור בנראות שלכם
בלוגו שלכם
בצבעים שהמותג שלכם עושה בהם שימוש
בשפה הגרפית שלכם
בויזואלים שבהם אתם משתמשים
בפונטים שלכם
ועוד…
ולמה זה חשוב כשבאים לבנות את האתר
זה נכון לגמרי שיש הפרדה מוחלטת בין החלק האפיוני – איך יתנהג האתר
לחוויתי – איזה פונקציות וחווית משתמש תהייה לו
אבל – תכלס בסופו של דבר בונה אתרים חייב לבנות את האתר יחד עם העיצוב שלו.
אחרת תקבלו שלד של אתר – שאין לו שום קשר ביניכם לבינו
תכלס הוא יוכל לשרת גם הרבה מאוד עסקים אחרים… זה כמו דירת קבלן או דירה בהתאמה אישית – אך אין בה עדיין שום דבר ממי שאתם.
אז מה אני ממליצה לכם ?
אני ממליצה שאחד הדברים הראשונים שתהיו סגורים עליו לפני שאתם מגיעים לבנות אתר זה לכל הפחות – הלוגו שלכם.
זו לפחות התחלה שממנה ניתן לגזור את השפה / החוויה הויזואלית של האתר.
אם אין לכם עדיין לוגו או שאתם לא סגורים שהוא עדיין מתאים אתכם, ומשרת אתכם – בדקו האם הספק שאתם עומדים לבחור לבניית אתר נותן את כל השירותים שאתם מחפשים.
מה אני ממליצה לבדוק עם בונה האתרים שלכם ?
- מה סוג השירותים שהוא נותן:
- עיצוב
- אפיון
- בנייה ופיתוח
- אופטימיזציה
- נגישות אתרים
- תחזוקה
- הדרכה לשימוש הלקוח
- גם אם קיבלתם מענה לשאלות אלו, זה עדיין לא מספיק, בדקו מי בדיוק עובד על כל אחד מהסעיפים הללו. כאן נכנסת לתמונה סוגיית העיצוב הגרפי והשפה של האתר שלכם
- בקשו את הצעת המחיר מפורטת ומפורקת ככל שתוכלו, נסו להבין מהי עלות מרכיב העיצוב באתר
- שאלו האם מדובר בעיצוב על בסיס תבנית קיימת - ואז "רק" משנים את התמונות הצבעים ותקבלו את מה שיש בתבנית המקורית (שאגב לעיתים זה לחלוטין מספק)
- או שמדובר בעיצוב ייחודי עבורכם ? במידה ומדובר בעיצוב ייחודי עבורכם בקשו לראות עבודות של אותו מעצב שיבצע את העיצוב עבור האתר שלכם
עד כמה להשקיע בעיצוב של האתר ? זה שווה את זה
אלו מהשאלות שניתן לומר עליהן – כל התשובות נכונות.
נורא תלוי מה אתם רוצים לשדר.
באיזה שלב אתם בעסק.
מה היכולת הכלכלית שלכם בשלב זה.
אנסה לתמצת כמה קווים כלליים: