הפעם אנחנו נסביר בצורה פשוטה, את ההבדלים בין קידום ממומן לקידום אורגני ואיך תדעו מה נכון לעסק שלכם ?

למה זה בכלל מעניין אתכם ? הרי תכלס, אתם בטח אומרים לי – הי דיגי – דברו איתי בלידים. אנחנו רוצים לידים לעסק שלנו. ברור, ברור. לגמרי ברור לנו. אבל אתם יודעים, חשוב שלקוחות ידעו, לפחות את הבסיס, ויבינו אותו  -כדי שנוכל יחד לעשות עבודה שיווקית יותר נכונה, מדויקת ואפקטיבית עבורכם.
אז.. בואו נסכים ששווה לכם להשקיע קצת בידע והבנה גם בדברים בהם אתם נעזרים בנותני שירות חיצוניים לעסק. שנתחיל ?

קידום ממומן וגם קידום אורגני, שניהם נועדו בסופו של דבר להביא עבורכם פניות (לידים) לעסק.

הרי כל מה שאנחנו עושים שיווקית זו מטרת העל שלו. בכל עסק בשלב הראשון, יש להגדיר את אסטרטגיית הקידום שלנו. על אלו ערוצים היא תתבסס. קביעת אסטרטגיה זו תלויה במספר פרמטרים:

  • מה העסק שלכם עושה ?  באיזה תחום הוא פועל
  • מה מידת התחרותיות הקיימת בענף שלכם ?
  • לאלו לקוחות אתם פונים ? (פרטיים / עסקיים /מוסדיים /ארגונים / גלובליים)
  • מה הנכסים הדיגיטליים (אתר/ אתרים/ דפי נחיתה / רשתות חברתיות) שיש לכם ?
  • מהי הרמה בפועל של נכסים אלו ? והאם הם יכולים לשמש בסיס טוב לעבודה ?
  • איפה המתחרים שלכם פועלים ונמצאים ?
  • מה היעדים העסקיים שלכם ?
  • מה התקציב השנתי (שנתי ולא חודשי, כי לחלק מהעסקים ישנה עונתיות שיש לקחת אותה בחשבון בבניית התכנית השיווקית) שאתם מסוגלים / יכולים / רוצים להקדיש לטובת עבודה שיווקית ?

קידום ממומן (PPC pay per click ) הינו הדרך שלכם להופיע במיקום גבוה בהצגה הממומנת  של תוצאות חיפוש בגוגל.  קידום ממומן בתשלום המבוסס על תשלום פר קליק קיים במגוון רחב של ערוצים: גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טאבולה / אאוטבריין ועוד.

קידום אורגני (SEO search engine optimization ) הינו הדרך שלכם להופיע במיקום גבוה בהצגה הטבעית של תוצאות חיפוש בגוגל.  קידום אורגני מתייחס אך ורק לאוטימיזציה של האתר והתאמתו למנועי החיפוש. (עיקרי שבהם הינו גוגל כמובן)

איך זה נראה כשאנו מחפשים בגוגל:

איך נראה קידום ממומן למשל בפייסבוק ?  (אתם כל הזמן רואים את הקידומים הללו אך לא תמיד שמים לב, זו דוגמא מפרסומת שרצה בפיד שלי בפייסבוק).

קידום ממומן בפייסבוק
קידום ממומן בפייסבוק

אם נסכם:
קידום ממומן הוא בעצם דרך – להביא בצורה מיידית – את המידע אודות המוצר / השרות שלנו לקהל המטרה. אנו יכולים לעשות זאת במגוון ערוצים.
קידום אורגני הוא בעצם הדרך להביא את האתר שלנו ל״אהוב״ על גוגל, וכזה שיוצג בתוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל למילות חיפוש שרלוונטיות לעולם התוכן בו אנו עוסקים.

אז איך נדע מתי  נכון לנו לבחור בדרך של קידום אורגני ומתי נכון לנו לבחון בדרך של קידום ממומן ?

קידום ממומן

קידום ממומן מתאים כמעט לכל סוג של  עסק . הרציונל בקידום ממומן הוא לאתר את הלקוחות שבפועל המוצר / השירות שלנו רלוונטי להם. בגוגל נאתר אותם בצורה ״מגיבה״ (הם מחפשים / הקמפיין שלנו עולה), ברשתות החברתיות נאתר אותם בדחיפה (הם גולשים, אנו מזהים אותם כלקוחות פוטנציאליים ומציגים להם את הקמפיין שלנו)

יתרונות:

  • גמישות
  • לידים ב״לחיצת כפתור״ – אפשרות מיידית ומהירה לשלוט על כמות הפניות שתגענה לעסק
  • רלוונטיות גבוהה ובלתי נמענת לעסקים שרוצים לגרוף כמויות גדולות של פניות (קורסים און ליין או אוף ליין, חנויות מסחר אלקטרוני, ייעוצים / אימונים / מפגשים אישיים וכ״ד)

חסרונות:

  • עלויות גבוהות לאורך זמן. גם לאחר שתפעלו על פני חודשים באמצעות קידום ממומן, ותשפרו את העלויות שלכם לקליק, יש גבול תחתון לעלות לקליק (שזה בעצם המשפיע המרכזי שלכם לעלות לליד). ולכן בסופו של דבר העלויות שלכם יעמדו על X שקלים לליד.

קחו בחשבון:

כל פעם שאנו מבקשים לקבל לידים אנו צריכים בעצם לשאת בשלוש הוצאות שונות:

  • עדכון / טיוב קריאטיב (קמפיין) שלנו / עדכון טיוב דפי הנחיתה שלנו, הדבר כרוך בד״כ בהשקעה מסויימת של זמן וכסף
  • תשלום לסוכנות / איש שבונה ומנהל עבורנו את הקמפיינים השיווקיים
  • תשלום לערוץ דרכו אנו מפרסמים בעבור המדיה עצמה (התשלום בד״כ נעשה לפי כמות הקליקים לקמפיין שלנו) בד״כ גוגל / פייסבוק או אחרים.

קידום אורגני

הרציונל בקידום אורגני  הוא להתאים את האתר שלנו למנועי החיפוש. המשמעות היא שעלינו להבין את הלקוח המרכזי שלנו, והוא גוגל. אנחנו צריכים להבין איך גוגל ״חושב״. הווה אומר כיצד האלגוריתם של גוגל מחליט מהי תוצאת חיפוש רלוונטית להצגה בתום שאילתת חיפוש זו או אחרת.  אין אתר או תחום שלא יכולים להתאים את האתר שלהם למנועי החיפוש, ההשקעה הנדרשת בהתאמה זו משתנה מאתר לאתר ותחום לתחום, ותלויה גם בפרמטרים הקשורים באיכות האתר שאנו רוצים לקדם.

יתרונות:

  • בסופו של דבר, במצטבר, בדרך כלל עלות נמוכה יותר מאשר בקידום ממומן
  • מיצוב ונראות – ישנם לקוחות / גולשים שמתרשמים מגופים שעולים במיקומים גבוהים במנוע האורגני של גוגל, הדבר מהווה עבורם אינדיקציה לאיכות המוצר / השירות

חסרונות:

  • לא ניתן לצפות לתוצאות אלא בטווח של 3-4 חודשי קידום
  • נדרשת המשכיות לאורך זמן, קידום זה לא זבנג וגמרנו. גם אם השגנו תוצאות טובות, אבל נפסיק להשקיע בקידום בצורה שוטפת – המיקום שלנו יירד.

קחו בחשבון:

  • קידום אורגני מצריך עבודה מתמדת של מקדם האתר (יחד עם הלקוח) לעדכון וטיוב תכני האתר
  • קידום אורגני מצריך הזרמה של תכנים חדשים ועדכניים לאתר כל הזמן
  • אם זאת בקידום אורגני תשלום נתבצע רק בגין ״שעות אדם״ תשלום לסוכנות / איש שמקדם עבורכם את האתר ואין תשלום חודשי על מדיה.

שורה תחתונה:

אם נדבר בצורה כללית, בד״כ האסטרטגיה המיטבית ללקוח הינה אסטרטגיה שמשלבת גם קידום אורגני, וגם קידום ממומן. כאשר ככל שהקידום האורגני מבוסס וחזק יותר, ישנה אפשרות להוריד את התקציבים ואת התקופות בהם אנו נדרשים ל״השלמה״ של לידים באמצעות קידום ממומן.

הסתייגות: יש לבחון כל מקרה לגופו, אך בגדול זו אמירה רלוונטית ל- 80% מהלקוחות.

[fw_form _id="462678" form_id="2224" color_form="white" color_btn="secondary" custom_css="{`kc-css`:{}}"]