בכל דקה משתמשים ביוטיוב מעלים 400 שעות של וידאו לאתר.

כל חודש מעל 1.8 מיליארד איש משתמשים בפלטפורמה, וצופים במעל מיליארד שעות במצטבר.
למרות היקפי שימוש ענקיים אלו – ואולי דווקא בגללם – קשה למדי להתבלט, למשוך המוני צופים ולהרוויח כסף מהאתר.
אמנם כל אחד מאיתנו נחשף לסרטוני או ערוצי יוטיוב מצליחים בז'אנרים אהודים – כדוגמת ז'אנר הכישרון האישי, ז'אנר סרטוני ההדרכה, או ז'אנר הוידיאו-בלוגים – אך אפילו בז'אנרים אהודים אלו, על כל סרטון מצליח יש המונים רבים של סרטונים שזוכים למספר צפיות מועט ביותר.

איך אפשר לבלוט בתוך כל ים הסרטונים בערוץ?

קידום ביוטיוב מצריך מאמץ לאורך זמן.
נדירים הם המקרים בהם ערוץ או סרטון הופך פופולארי מאד, ללא קידום.
עבור רובנו, השקעה בקידום הערוץ לאורך זמן יכולה להניב תוצאות יפות – אבל לשם כך דרושים בראש ובראשונה סבלנות והתמדה.

בפוסט להלן נסקור בקצרה מספר טיפים מרכזיים שיסייעו לכם לקדם את ערוץ היוטיוב שלכם, ואפילו לעשות ממנו מקור להכנסה פאסיבית.

קידום הערוץ

  • הקדישו זמן על מנת לגבש קונספט לערוץ ולסרטונים שיהיו בו – עוד לפני שאתם מצלמים סרטונים ומעלים אותם ליוטיוב, נסו לתכנן מראש את הקווים המנחים ביחס לערוץ התוכן שלכם – מה הוא יכלול, כיצד הסרטונים יהיו בעלי סגנון אחיד. כאשר לערוץ יש קונספט מוגדר, הצופים יודעים למה לצפות ואינם מתאכזבים. רצוי מאד שתוכן הסרטונים או קונספט הערוץ יתייחס אל נושא טרנדי או אהוב ע"י הציבור.
  • הפיקו סרטונים איכותיים המשדרים מקצוענות ומצוינות, בכל הקשור אל היבטים כדוגמת תאורה, איכות צילום, סאונד ברור והיעדר רעשי רקע, איכות העריכה, וגם כתוביות במידה וצריך.
  • העניקו לכל סרטון כותרת אטרקטיבית, וגם תיאור מעניין וכיפי הכולל את כל מילות המפתח הרלוונטיות. הצמידו לכל סרטון תמונה ממוזערת מושכת. התיוגים המפורטים הם קריטיים לאיתור הסרטון במנועי החיפוש.
  • זכרו בכל עת להקפיד על זכויות יוצרים ולהימנע מהעלאת סרטונים הכוללים היבטים אסורים ע"י הפלטפורמה – אשר יובילו להורדת הסרטון ע"י יוטיוב. בזאת הכוונה בעיקר אל תכנים המעודדים גזענות, הסתה לאלימות, עירום וכדומה.
  • המשיכו כל הזמן לייצר תוכן חדש בערוץ, אחרת המנויים ינטשו. רצוי לייצר את התוכן בלוח זמנים קבוע ('סרטון חדש עולה פעם בשבוע מדי יום שלישי בצהריים'), מה שירגיל את הצופים ויגרום להם להמתין לעליית הסרטון הבא.
  • השיקו את הערוץ עם כמות סרטונים מינימלית (5 סרטונים ומעלה) – השקת ערוץ יוטיוב כאשר אין בו מספיק סרטונים לצפייה, מבריחה צופים ואינה מעודדת אותם להירשם כמנויים.
  • השקיעו בנראות הערוץ ובמותג שלכם כפי שמשתקף בערוץ – כולל פרופיל אישי מפורט, תמונה שלכם / לוגו ארגוני, וכדומה. בהקשר זה, כדאי להגדיר את הערוץ ב-Browse mode (במקום Feed Mode), מה שמסייע לנראות החיצונית ומאפשר לכם יותר חלופות, כמנהלי הערוץ.
  • השתמשו בכלי האנליטיקס הפנימיים ביוטיוב על מנת להבין כיצד הצופים הגיעו לסרטון שלכם – ניתוח הסטטיסטיקות של הערוץ יסייע לכם להבין איזה תוכן הצופים אוהבים, ומדוע – כיצד הגיעו לתוכן זה, מי הצופים, ומה הם רוצים.
  • על מנת להגביר מעורבות גולשים ולעודד הרשמה לערוץ, צרו סדרת סרטונים עם תוכן בהמשכים, או חשבו על תחרות גולשים (תוך אינטראקציה בין תגובות הגולשים לבין הסרטונים הבאים שלכם) באופן שמגביר מעורבות.
  • הפיצו קישורים לסרטונים בערוץ שלכם – כמה שיותר קישורים שנשלחים לחברים וכו' (במייל , ווצאפ וכו') – כך יותר טוב ויותר טראפיק. במידה ויש לכם נכסים דיגיטליים אחרים כמו אתר או עמוד ברשת חברתית, הוסיפו שם כפתורי רישום ישיר לערוץ היוטיוב, תוך חיבור בין הרשתות השונות.
  • אל תתביישו להוסיף בתחילתו או בסופו של כל סרטון כתובית הקוראת לצופים לבצע פעולות רצויות – כמו הרשמה לערוץ, השארת תגובות, שיתוף הסרטון, וכו'. עשו זאת באופן מושכל, מבלי 'להציק' או לפגוע בחוויית הצפייה עצמה.
  • קדמו את הערוץ שלכם גם ע"י הפניה לסרטונים של יוצרים אחרים – צרו כך תנועה הדדית. ניתן לקדם את הערוץ (באופן פנימי במנועי החיפוש של יוטיוב) גם ע"י מתן תגובות חוזרות לטוקבקים בכל סרטון שהעליתם. יוטיוב נוהג לקדם סרטונים אשר בשדה התגובות שלהם נוצר דיון בין הצופים.
  •  

ואיך אפשר לעשות כסף מהערוץ יוטוב שלכם? 

מונטיזציה – הפיכת ערוץ היוטיוב שלכם למקור הכנסה אז כמה מרוויחים ביוטיוב ?

לפי נתוני שנת 2017 – בעלי ערוצים גדולים מדווחים על רווח ממוצע של בין דולר לדולר וחצי עבור אלף צפיות.
זה אומר 1,500 דולר למיליון צפיות – לא מדובר בכסף 'גדול' אלא אם כן יש לכם סרטון בו צפו מיליארדי אנשים.
בצדו השני של המטבע, ניצבים ערוצים עם פחות מ-50,000 צפיות, אשר הם לרוב לא רווחיים.
לחלופין, כוכבי יוטיוב מרוויחים את רוב כספם באמצעות התקשרות עם חברות ומותגים חיצוניים – בין אם דרך תוכן שיווקי שמשולב בערוץ, או דרך קמפיינים פרסומיים חיצוניים, בהשתתפות כוכב היוטיוב.

על מנת להרוויח כסף בפועל מערוץ יוטיוב קיים, יש להצטרף אל תכנית השותפים של יוטיוב, מה שיאפשר לאתר לשלב פרסומות וידיאו או טקסט בתוך הסרטונים שלכם. אתם תקבעו האם הפרסומות יופיעו בתחילת, באמצע או בסוף הסרטון – וככל שיותר צופים יצפו בפרסומת, אתם תרוויחו יותר כסף.

תנאי סף להצטרפות אל תכנית השותפים, הוא כי על הערוץ לצבור מעל 4,000 שעות צפייה ואלף מנויים.
אם אתם לא שם עדיין, המתינו בסבלנות עד שתוכלו להתחיל. במעמד ההצטרפות, עליכם להירשם לשירות הפרסום AdSense (מבית גוגל, הבעלים של יוטיוב). הקפידו מאד שלא לפגוע בזכויות יוצרים בסרטונים שלכם (כולל מוזיקה ברקע) מכיוון שזוהי סיבה נפוצה לדחיית הצטרפות אל תכנית השותפים.

בין הגורמים שמשפיעים על הכנסתכם מהפרסומות, חשוב להדגיש את נושא בחירת הפרסומות שיוצגו בסרטון.

יוטיוב תציע לכם בחירה בין כמה חלופות, כדוגמת מפרסומות ללא אפשרות דילוג, באנרים קטנים, ועוד.
כל סוג של פרסומת יכול להניב רווח אחר – ולכן חשוב כי לאורך השבועות הבאים תראו איזה פרסומות מניבות רווחים גבוהים יותר ואיזה פחות אפקטיביות.

חשוב להוסיף כי במידה וערוץ יוטיוב מסוים עוסק בנישת תוכן שהפרסום בה יקר, או שאחוז המקליקים על הפרסומות גבוה מאד – הרווח הכספי יכול להיות גבוה יותר גם עם פחות צפיות.

[fw_form _id="522367" form_id="2224" color_form="white" color_btn="secondary" custom_css="{`kc-css`:{}}"]